VANLIGA FRÅGOR

Här har vi samlat vår vanligaste frågor.

Om du inte hittar svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss på service@davida.se så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig!

Beställningar

Kan jag avbryta eller ändra min order?

Vi kan hjälpa dig att avbryta din order så länge den inte blivit skickad. Om du har fått ett meddelande om att din order har skickats ut är det tyvärr försent att avbryta. Då rekommenderar vi att du hämtar ut paketet och returnerar det till oss direkt. Har du inte fått ett leveransmeddelane, mejla vår kundtjänst så hjälper vi dig att stoppa din order.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Försöker du använda koden vid beställning av redan rabatterade produkter? En rabattkod kan inte kombineras med andra erbjudanden. Fungerar inte koden produkter på ordinarie pris? Dubbelkolla att du har skrivit in rabattkoden rätt och tryckt på "Använd kod"-knappen i kassan. Kvarstår problemet, kontakta vår kundtjänst så ser vi över vad som kan vara fel.

Hur länge har jag öppet köp?

Du har 14 dagars returrätt från det att du mottagit produkten, för att prova och fundera. Under den perioden kan du returnera helt kostnadsfritt.

 

 

Leveranser

Vilka länder levererar ni till?

Vi levererar till alla länder inom EU samt Norge.

Hur lång är leveranstiden?

Sverige: 1-2 dagars leveranstid
Danmark: 1-2 dagars leveranstid
Norge: 2-4 dagars leveranstid
EU: 2-7 dagars leveranstid

Under reaperioder och större kampanjer kan det ta några dagar extra.

Vänligen var uppmärksam på att leveranstiden endast är en vägledning och att Davida inte kan hållas ansvariga för eventuella förseningar.

Vad kostar frakten?

Frakten är gratis för beställningar på 2000 kr eller mer. Om det totala ordervärdet understiger 2000 kr läggs en fraktkostnad på 49 kr till på din beställning.

Jag la min order för mer än 2 dagar sedan, men har inte fått någon leveransbekräftelse, vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst så ser vi över vad som kan ha hänt med din order.

 

Returer & Byten

Vad kostar det att returnera?

Att returnera tillbaka din beställning till oss är alltid gratis.

Varför återbetalades inte fraktkostnaden vid min retur?

Vi erbjuder fria returer, men återbetalar inte frakten av din order vid retur.

Jag fick ingen returföljesedel. Hur gör jag?

Kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny retursedel. Kom ihåg att ange ditt ordernummer.

Hur returnerar jag med Budbee?

Gå in på länken som fanns i ditt leverans-sms från Budbee, alternativt i deras app, så kan du anmäla returen där.
När de kommer för att hämta upp paketet, har de med sig en fraktsedel att sätta på paketet.

Hur byter jag till en annan storlek?

För att byta storlek behöver du lägga en ny order på vår hemsida och returnera den felaktiga storleken.

Jag skulle vilja anmäla en reklamation, hur gör jag?

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig! Glöm inte att inkludera bilder och ditt ordernummer så att vi snabbt kan hjälpa dig.

Vad räknas som en giltig reklamation?

Om ditt plagg har produktionsfel, såsom sömmar som släpper får du gärna kontakta vår kundtjänst.

Vad räknas inte en giltig reklamation?

Slitage, malhål och feltvätt. 

Jag har ett problem med ett köp jag gjort/ett Davida-plagg, men jag har handlat genom en återförsäljare. Hur gör jag?

Har du köpt genom en återförsäljare så måste du kontakta deras kundtjänst. Vi kan tyvärr inte hjälpa dig om plagget inte är köpt direkt från vår hemsida.

 

 

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi erbjuder betalning via partners som säkerställer säker betalning. Du kan du välja att betala direkt, med faktura eller delbetalning via Klarna, eller med kreditkort. Vi accepterar VISA, MasterCard och American Express.

Jag har frågor om min Klarna-faktura - vem kontaktar jag?

För frågor angående din faktura rekommenderar vi att du kontaktar Klarnas kundtjänst på info@klarna.se, då vår kundtjänst har begränsad tillgång till Klarna Faktura.

Vad kostar frakten?

Frakten är gratis för beställningar på 2000 kr eller mer. Om det totala ordervärdet understiger 2000 kr läggs en fraktkostnad på 49 kr till på din beställning.

Jag missade att använda rabattkoden på min order, kan jag få rabatten i efterhand?

Vi kan tyvärr inte justera priset på lagda ordrar i efterhand.

 

Product Care & Fit

Hur ska jag tvätta och ta hand om mina kashmirplagg?

Med omtanke och rätt förvaring håller dina plagg längre. I vår cashmere care guide kan du läsa om tvätt- och torkråd, förvaring och hur du bäst hanterar noppor.

Mitt plagg noppar. Vad gör jag?

Noppor är fullt normalt för kashmirplagg och inte ett tecken på dålig kvalitet. I varje order skickar vi med en kashmirkam som du kan använda dig av för att ta bort nopporna. Sträck försiktigt på plagget och kamma varsamt på samma håll som fibrernas riktning. Nopporna kommer gradvis att minska över tid och du kommer upptäcka att plagget blir ännu mjukare.

Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?

Du hittar vår storleksguide på varje enskild produktsida. Mät gärna hemma mot ett likvärdigt plagg. Är du fortfarande osäker på vilken storlek du ska välja är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

 

 

Vår Kashmir

Vad är gauge?

Gauge (förkortat gg) är en engelsk term som ofta används när man pratar om stickade plagg. Termen beskriver antalet maskor som används per tum. Desto högre antal gauge, desto tunnare tröja. Davidas kashmir är stickade i 3 gg, 5 gg, 7 gg, 12 gg och 16 gg.

Är garnet certifierat?

Ja, allt garn vi använder är OEKO-TEX®-certifierat. Detta innebär att våra produkter upprätthåller standarden enligt säkerhetsnorm för textil- och klädestillverkning samt håller höga humanekologiska krav. Det är viktigt för oss att du som kund ska känna dig säker när du handlar och använder våra produkter.